A les derreres sesions de seminari hem estat tractant diversos temes. Un d'ells va ser el comentari dels Premis Catalunya Educació 2009, ja que l'Escola de Mestres Blanquerna va rebre el premi en la categoria d'institucions que han contribuït a construir una escola de qualitat al servei de la societat catalana i que s'han distingit per la defensa dels seus valors. Arrel d'aquesta notícia vam estar parlant sobre el paper del mestre, les seves influències en els alumnes i com ens han afectat a tots nosaltres. Cadascú va posar exemples de professors que han marcat les seves vides d'alguna manera o altre.
En una altre sessió de seminari vam estar llegint contes breus que la tutora ens va facilitar. Amb aquesta pràctica vam aprendre que la lectura de contes no és gens sencilla; hem d'esforçar-nos en saber comunicar el que estem llegint, en expressar-nos actuant tal com si fossim "actors" i vocalitzar i entonar molt bé el text. És bo exagerar el to de veu per a captar l'atenció de qui ens està escoltant. Tot i saber com hem de fer la lectura d'un conte, encara ens costa alliberar-nos de la vergonya i llegir obertament. Temps al temps!
La lectura de contes la fem a cada sessió de seminari per tal de millorar dia rera dia. En una altre de les sessions vam posar sobre la taula títols de revistes infantils, tan destinades a infants com a adults. Moltes d'aquestes revistes les podem trobar a la biblioteca de la universitat. Llistat de revistes que vam comentar: Tatano, Tiruliru, La cuca fera, Cavall fort, El reporter doc, ... (dirigides a un públic infantil), Infància Eropa, Estris, Cuadernos de pedagogía... (dirigides a un públic adult on es tracten temes monogràfics, d'actualitat educativa, experiències, temes pedagògics, etc.).
Vàrem veure també algunes webs d'interés educatiu: www.bcn.cat/imed ---> activitats educatives, programa d'activitats educatives, ja tenim un fill...etc.
Altres webs d'interés són les relacioandes amb els museus, molts dels quals fan diverses activitats infantils per a nens.
En una altre sessió vam estar debatent reflexionant i opinant sobre el llibre "Educació i vida quotidiana" de l'Eulàlia Bosch, del qual hem fet un treball.
En una altre sessió de seminari vam estar llegint contes breus que la tutora ens va facilitar. Amb aquesta pràctica vam aprendre que la lectura de contes no és gens sencilla; hem d'esforçar-nos en saber comunicar el que estem llegint, en expressar-nos actuant tal com si fossim "actors" i vocalitzar i entonar molt bé el text. És bo exagerar el to de veu per a captar l'atenció de qui ens està escoltant. Tot i saber com hem de fer la lectura d'un conte, encara ens costa alliberar-nos de la vergonya i llegir obertament. Temps al temps!
La lectura de contes la fem a cada sessió de seminari per tal de millorar dia rera dia. En una altre de les sessions vam posar sobre la taula títols de revistes infantils, tan destinades a infants com a adults. Moltes d'aquestes revistes les podem trobar a la biblioteca de la universitat. Llistat de revistes que vam comentar: Tatano, Tiruliru, La cuca fera, Cavall fort, El reporter doc, ... (dirigides a un públic infantil), Infància Eropa, Estris, Cuadernos de pedagogía... (dirigides a un públic adult on es tracten temes monogràfics, d'actualitat educativa, experiències, temes pedagògics, etc.).
Vàrem veure també algunes webs d'interés educatiu: www.bcn.cat/imed ---> activitats educatives, programa d'activitats educatives, ja tenim un fill...etc.
Altres webs d'interés són les relacioandes amb els museus, molts dels quals fan diverses activitats infantils per a nens.
En una altre sessió vam estar debatent reflexionant i opinant sobre el llibre "Educació i vida quotidiana" de l'Eulàlia Bosch, del qual hem fet un treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada