dilluns, 9 de novembre de 2009

Seminari

En les darreres sessions de seminari hem estat practicant la lectura en veu alta amb contes o relats diversos. L'última vegada ho vam fer drets per tal d'adquirir confiança en nosaltres mateixos i dominar els nervis. Sembla que anem millorant dia rere dia, tot i que ens falta teatralitat!
Un dels dies vam dividir el grup en dos, i vam fer un debat sobre el calendari de l'escola i el canvi de setmana de vacances (avançar el curs una setmana al setembre i fer una setmana de vacances al febrer). Una banda era defensora de "no" i l'altre del "sí". Va ser molt interessant i estimulant per a tots.
En una altra sessió, cadascú va portar una notícia relacionada amb el món de l'educació. Vam arribar a la conclusió que segons qui publiqui les notícies o on estiguin publicades, seran més menys objectives.
Una notícia parlava de la "pèrdua de la primavera" fent referència al fet que a l'avançar-se els objectius acadèmics els nens tenen molta feina tan a l'escola com a casa. Dins l'educació infantil ja els fan fer assignatures com anglès i sembla que estiguin realitzant una pre-primària. Els nens han d'aprendre a voler aprendre; el joc, recerca, ajuda al nen a cercar la motivació de l'aprenentatge. No es tracta doncs d'avançar continguts, sinó de crear ganes d'aprendre. És fonamental que l'infant experimenti amb plàstica, materials diversos, sons... etc.
Una altra notícia era sobre l'ensenyança obligatòria fins els 18 anys. L'alumne tindria l'opció de fer el batxillerat en tres anys. Vam comentar que volen fer això per tal de no perdre alumnes ja que a primer de batxillerat molts suspenen i ja no continuen. Ho farien també per evitar l'abandonament escolar que es dóna als 16 anys. El ministre d'educació vol evitar aquest fet. No caldria seguir a l'escola, podrien fer formacions diverses, tallers, mòduls...
La conclusió a la que vam arribar és que hem de canviar el sistema educatiu perquè actualment estem fracaçant.
Vam comentar més notícies: canvi de nom de les festes del calendari; els resultats dels alumnes immigrants a les escoles públiques són més baixos que a les escoles privades.
A la sessió del dijous dia 5 de novembre, vam estar revisant un per un els blocs dels alumnes del nostre seminari. Així vam poder comparar-nos els uns amb els altres, explicar les nostres experiències amb el bloc, i millorar-lo posteriorment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada