El dilluns al matí vam anar al Museu Picasso, i allà ens va rebre la cap del servei educatiu, Maria Alcover. Ens va estar explicant una sèrie de coses. El Museu Picasso és l'últim museu que ha incorporat el servei educatiu. Va ser cap al 2006, quan van canviar la direcció i van decidir treballar amb escoles. Aprofitant l'increment de turisme volen reforçar la consolidació d'autòctons. S'ha de fomentar el servei educatiu; actualment hi treballen una persona i mitja. Els nens d'infantil que venen al museu visiten entre cinc i dotze obres, no en poden veure més perquè no poden concentrar-se tanta estona. L'any passat van passar pel museu 13.000 nens.
El museu també fa projectes petits amb escoles de barri.
L'espai educatiu està instal·lat de moment (fa dos anys) al segon pis d'una zona d'exposicions temporals, perquè no hi ha un espai concret assignat. Actualment s'està edificant un nou espai en el mateix edifici. Com que aquest espai provisional no té aigua corrent ni lavabo, els nens de P3 no pugen, sinó que fan les visites senceres a la planta baixa.
El museu rep molta demanada per part de les escoles, sobretot de primària. Actualment es fan tres tallers al matí i es planteja realitzar-ne també al migdia-tarda. Les reserves es fan desde l'1 de setembre.
Per tal que els nens participin en les visites, se'ls asseu davant les obres i se'ls fa dialogar; que expliquin el que veuen. Quan pugen cap al taller reforcen el que han vist a les sales del museu realitzant diferents activitats.
Les mestres o els mestres reben a les escoles un dossier del museu on hi ha algunes activitats per a fer a les aules abans d'anar al museu.
Un del tallers és -> un pintor i mil propostes (per a alumnes de P4 i P5). Cada cop que mirem un rostre ens preguntem coses que només es poden respondre amb imaginació: com és aquesta persona? Com se sent? Què ens vol dir?
Objectius:
- estimular la capacitat d'observació
- observar els trets característics d'un rostre
- esbrinar, a partir de l'expressió facial i corporal, com es plasmen els estats d'anim
Algunes imatges cedides pel museu:
El museu també fa projectes petits amb escoles de barri.
L'espai educatiu està instal·lat de moment (fa dos anys) al segon pis d'una zona d'exposicions temporals, perquè no hi ha un espai concret assignat. Actualment s'està edificant un nou espai en el mateix edifici. Com que aquest espai provisional no té aigua corrent ni lavabo, els nens de P3 no pugen, sinó que fan les visites senceres a la planta baixa.
El museu rep molta demanada per part de les escoles, sobretot de primària. Actualment es fan tres tallers al matí i es planteja realitzar-ne també al migdia-tarda. Les reserves es fan desde l'1 de setembre.
Per tal que els nens participin en les visites, se'ls asseu davant les obres i se'ls fa dialogar; que expliquin el que veuen. Quan pugen cap al taller reforcen el que han vist a les sales del museu realitzant diferents activitats.
Les mestres o els mestres reben a les escoles un dossier del museu on hi ha algunes activitats per a fer a les aules abans d'anar al museu.
Un del tallers és -> un pintor i mil propostes (per a alumnes de P4 i P5). Cada cop que mirem un rostre ens preguntem coses que només es poden respondre amb imaginació: com és aquesta persona? Com se sent? Què ens vol dir?
Objectius:
- estimular la capacitat d'observació
- observar els trets característics d'un rostre
- esbrinar, a partir de l'expressió facial i corporal, com es plasmen els estats d'anim
Algunes imatges cedides pel museu:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada